Sunday, December 18, 2011

KUCING


Assalamualaikum

Korang semua tahukan apa binatang yang berada di atas kan?
Tentunya kucing....
Saya sebenarnya sukakan kucing sangat-sangat.
Tetapi saya tidak pernah ada kucing kat rumah
Ayah saya tak suka ada binatang kat rumah.
Jadinya saya akan bermain dengan kucing yang tinggal kat luar rumah.
Tetapi kucing yang tinggal kat luar semuanya takutkan orang.
Saya masih lagi bermain dengan kucing kalau ada kucing yang datang bermanja-manja dengan saya.
Saya rasa seronok melayan kucing-kucing tersebut.
Sehinggalah orang menggelar saya doktor kucing sebab saya suka merawat kucing yang terbiar atau tidak sihat.
Sudah menjadi kebiasaan saya kalau ada kucing tersesat yang datang ke rumah pasti saya akan merawat.
Kadang-kadang kucing ni juga boleh dijadikan tempat saya bercakap dengannya.
Dan kucing seolah-olah memahami maksud saya.
Saya sangat menyayangi makhluk yang telah Allah ciptakan.
Saya sayang kucing sangat-sangat.
Jadi kita sebagai hamba Allah hendaklah menyayangi binatang tanpa memukulnya.
Sama-samalah kita menyayangi makhluk yang diciptakan oleh Allah.
Wassalam...
















No comments:

Post a Comment